1-3-2012
Taal/Muziekles
Groep 1
Groep 1
Deze les was in eerste instantie bedoeld als taal les, maar
we hebben ook aan veel doelen van een goede muziekles gewerkt.
De kinderen kwamen na het middageten weer op school, ik
vroeg wie er fruit op had. Vervolgens gingen we klappen op fruitnamen. Ik las
verschillende fruit namen op. Zodra ze peer hoorden moesten ze één keer
klappen. Later voegde ik toe dat als ze appel hoorde ze twee keer mochten
klappen. Tot slot mochten ze drie keer klappen als ze komkommer hoorden.
Hierna gingen we klappen met de namen van de kinderen. Ik
vertelde mijn naam en klapte hier drie keer bij. ma-ris-ka Na het klappen vroeg ik hoe vaak ik geklapt
had. Hierna koos ik een kind in de klas, we gingen met zijn alle de naam van
dit kind klappen. Hierna vroeg ik hoeveel klapjes het waren, we klapte de naam
nog een keer. Ik vroeg wie zijn naam zelf wilde klappen. Een aantal leerlingen
klapten hun naam. Het ging erg goed dus konden we een stapje lastiger.
Ik zette twee kinderen naast elkaar, we klapte eerst de naam
van het ene kind, hierna de naam van het andere kind. Nu probeerde we het nog
een keer, maar dan achter elkaar. Omdat dit goed ging kon ik er nog een kind
bij zetten. Er stonden nu drie kinderen in de rij, we klapte de namen eerst
apart en hierna achter elkaar. Zo heb ik nog een aantal nieuwe rijtjes van
kinderen gemaakt.
Aan het einde van de les heb ik een rij gemaakt van vier kinderen. Deze hebben we alle vier achter elkaar geklapt.
Aan het einde van de les heb ik een rij gemaakt van vier kinderen. Deze hebben we alle vier achter elkaar geklapt.
Ze waren erg betrokken omdat ze hun eigen naam/ de naam van een
klasgenoot mochten klappen.
lesvoorbereiding
lesbegeleiding
Geen opmerkingen:
Een reactie posten